Bibliografia


Klikając jeden z poniższych elementów, rozwiną Państwo listę najbardziej istotnych publikacji z zakresu prowadzonych przeze mnie zajęć, które dotychczas ukazały się w języku polskim. Oczywiście podział jest ściśle umowny, w większości podręczników z etyki biznesu znaleźć można partie poświęcone etyce w zarządzaniu oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, a publikacje szczegółowe zazwyczaj zawierają mniej lub bardziej wartościowe wprowadzenia natury ogólnej. Prawne zagadnienia z zakresu ochrony intelektualnej w praktyce stają się kwestiami natury etycznej, powszechnie też uważa się, że CSR ma sens tylko jako filozofia public relations, itd. Wiele z tych książek od dawna jest niedostępnych na rynku wydawniczym, dlatego jedynym sposobem wejścia w ich posiadanie jest zastawianie pułapek na aukcjach internetowych. Niestety na szczęście dziedzina cieszy się wystarczająco niską popularnością, by pozycje te można było zakupić w przystępnej cenie, często poniżej kosztów przesyłki pocztowej.


punktor

Etyka ogólna

  1. F. Ricken, Etyka ogólna, tłum. Marek Derewiecki, Kęty 2001

  2. P. Singer (red.), Przewodnik po etyce, tłum. J. Górnicka, Warszawa 2009

  3. A. MacIntyre, Krótka historia etyki. Historia filozofii moralności od czasów Homera do XX wieku, tłum. A. Chmielewski, Warszawa 2002

  4. J. Hołówka, Etyka w działaniu, Kraków 1998

  5. P. Singer, Etyka praktyczna, tłum. A. Sagan, Warszawa 2007

  6. J. Teichman, Etyka społeczna. Podręcznik dla studentów, tłum. A. Gąsior-Niemiec, Warszawa 2002

  7. P. Vardy, P. Grosch, Etyka, tłum. J. Łoziński, Poznań 1995

  8. R.H. Popkin, A. Stroll, Etyka, [w:] Filozofia, tłum. N. Leśniewski, Poznań 1994, s. 5-92.

  9. R. McInerny, Zagadnienia etyki chrześcijańskiej, tłum. R. Morderski, Kęty 2004

  10. B. Russel, Dzieje filozofii Zachodu, tłum. T. Baszniak, A. Lipszyc, M. Szczubiałka. Warszawa 2000

  11. H. Bringhouse, Sprawiedliwość, tłum. S. Królak, Warszawa 2007

  12. A. Chmielecki, Rzeczy i wartości. Humanistyczne podstawy edukacji ekonomicznej, Warszawa 1999.

 

punktor

Etyka w biznesie

  1. B. Klimczak, Etyka gospodarcza, Wrocław 2006

  2. B. Pogonowska (red.), Elementy etyki gospodarki rynkowej, Poznań 2007

  3. S. Galata, Biznes w przestrzeni etycznej, Warszawa 2007

  4. J. Dietl, W. Gasparski (red.), Etyka biznesu, Warszawa 2002

  5. J. Dietl, W. Gasparski (red.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Warszawa 2001

  6. J. Filek, Wprowadzenie do etyki biznesu, Kraków 2004

  7. J. Filek, Etyka biznesu. Studia przypadków, Kraków 2001

  8. G.D. Chryssides, J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, tłum. H. Simbierowicz, Z. Wiankowska-Ładyka, Warszawa 1999

  9. P. Pratley, Etyka w biznesie, tłum. M. Albigowski, Warszawa 2000

  10. B. Klimczak, Między ekonomią a etyką, Wrocław 2008

  11. J. Jackson, Biznes i moralność, tłum. R. Pucek, Warszawa 1999

  12. Cz. Porębski, Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Kraków-Kluczbork 2000

  13. W. Gasparski, Wykłady z etyki biznesu, Warszawa 2007

  14. W. Gasparski, Decyzje i etyka w lobbingu i biznesie, Warszawa 2003

  15. W. Gasparski (red.) Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa 2003

  16. W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok, G. Szulczewski (red.), Etyka biznesu w zastosowaniach praktycznych: inicjatywy, programy, kodeksy, Warszawa 2002 [pliki do pobrania ze strony Centrum Etyki Biznesu: część 1, część 2, część 3].

  17. J. Konieczny, Wstęp do etyki biznesu, Warszawa 1998

  18. P. M. Minus (red.), Etyka w biznesie, tłum. E. Balcerek, Warszawa 1998

  19. W. Gasparski (red.), Uczciwość w świecie finansów, Warszawa 2004

  20. S. Young, Etyczny kapitalizm. Jak na powrót połączyć prywatny interes z dobrem publicznym, Wrocław 2005.

 

punktor

Etyka w zarządzaniu

  1. E. Sternberg, Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, tłum. P. Łuków, Warszawa 1998

  2. J. Sójka (red.), Etyka biznesu "po Enronie", Poznań 2005

  3. M. Rybak, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Warszawa 2007

  4. L. Zbiegień-Maciąg, Etyka w zarządzaniu, Warszawa 1997

  5. D. Kopycińska, Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy. Etyka biznesu, Warszawa 2000

  6. M. Żemigała, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Warszawa 2007.

 

punktor

Ochrona własności intelektualnej

  1. J. Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne. Przepisy z wprowadzeniem, Warszawa 2008

  2. M. Poźniak- Niedzielska M. (red.), Prawo autorskie i prawo pokrewne. Zarys wykładu, Bydgoszcz – Warszawa - Lublin 2007

  3. U. Promińska, (red.), Prawo własności przemysłowej, Warszawa 2005

  4. T. Szymanek, Prawo własności przemysłowej. Podręcznik akademicki, Warszawa 2008

  5. M. Załucki, (red.), Prawo własności intelektualnej. Repetytorium, Warszawa 2008

  6. E. Nowińska, U. Promińska, M. du Vall, Prawo własności przemysłowej, Warszawa 2008

  7. M. Kondrat, H. Dreszer-Lichańska, Własność przemysłowa w UE, Gdańsk 2007

  8. Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U. z 2003 nr 119, poz. 1117 z późn. zm.)

  9. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

 

punktor

Komunikacja społeczna

  1. J. Olędzki, D. Tworzydło, Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Rzeszów 2007

  2. J. Cianciara, B. Uścińska, Komunikacja społeczna. Komunikowanie się z mediami w praktyce, Warszawa 1999


<< Wstecz  |  Strona główna  |  Aktualności  |  Publikacje  |  Dydaktyka  | Kontakt

Copyright by 2009 Parmenides. All rights reserved. Designed and optimized for Microsoft Internet Explorer 7.0 or higher in resolution 1024 x 768px.